Obchodné podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY UPRAVUJÚCE ONLINE OBJEDNÁVKOVÝ SYSTÉM A NÁKUP TOVARU PROSTREDNÍCTVOM E-SHOPU

 

ČASŤ A) OBCHODNÉ PODMIENKY ONLINE OBJEDNÁVKOVÉHO SYSTÉMU REZERVÁCIE SLUŽIEB A ZDRAVOTNÍCKYCH VÝKONOV

A1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Táto časť všeobecných obchodných podmienok (ďalej aj len „VOP“) sa vzťahuje na online objednávkový systém rezervácie služieb a zdravotníckych výkonov poskytovaných Zubnou klinikou ESTETIKA, využívanie online objednávkového systému Zubnej kliniky ESTETIKA, platobné a storno podmienky online rezervácií uskutočnených Pacientom prostredníctvom online objednávkového systému, ako aj všetky ostatné práva a povinnosti vyplývajúce z právneho vzťahu vzniknutého pri objednávke prostredníctvom online objednávkového systému.
1.2. Spoločnosť DENTIVA, s. r. o., so sídlom: Mieru 282, 029 01 Námestovo, IČO: 36 384 861, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 11539/L, ktorá vystupuje pod obchodnou značkou Zubná klinika ESTETIKA, je poskytovateľom zdravotnej starostlivosti v zariadeniach ambulantnej zdravotnej starostlivosti v rozsahu podľa povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Žilinským samosprávnym krajom dňa 10.03.2023 (ďalej aj len „Poskytovateľ“).
1.3. Poskytovateľ má vydané povolenie na poskytovanie zdravotnej starostlivosti v špecializáciách zapísaných v Obchodnom registri Slovenskej republiky - poskytovanie zdravotnej starostlivosti v neštátnom zdravotníckom zariadení - ambulancii v odbore stomatológia, prevádzkovanie zdravotníckeho zariadenia špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti: ambulancia zubného lekárstva na poskytovanie špecializovanej ambulantnej zdravotnej starostlivosti v odbore zubné lekárstvo a v certifikovanej pracovnej činnosti dentoalveolárna chirurgia.
1.4. Pacient je osoba vytvárajúca objednávku prostredníctvom online objednávkového systému Zubnej kliniky ESTETIKA alebo Kupujúcim, ak vytvárate objednávku tovaru prostredníctvom e-shopu Zubnej kliniky ESTETIKA.
1.5. Službou je poskytovanie zdravotnej starostlivosti v odboroch zubné lekárstvo a dentálna hygiena.
1.6. E-mailová adresa Poskytovateľa je: info@klinika-estetika.sk, recepcia@klinika-estetika.sk.
1.7. Telefónny kontakt na Poskytovateľa je: +421 910 777 006.
1.8. Pacient je povinný sa pred uskutočneným online objednávky alebo online nákupu oboznámiť sa s týmito OP. Súhlas s týmito OP je podmienkou pre uskutočnenie objednávky prostredníctvom online objednávkového systému/e-shopu. K schváleniu týchto OP bude Pacient vyzvaný v rámci procesu online objednávky.
1.9. Pacient berie na vedomie, že ceny a podmienky rezervácie uskutočnené prostredníctvom online objednávkového systému platia výlučne pre služby uskutočnené na základe vopred vytvorenej online objednávky uskutočnenej prostredníctvom online objednávkového systému.
1.10. Odsúhlasením týchto OP nám Pacient/Kupujúci vyhlasuje, že:
• má podľa platných právnych predpisov spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu;
• ak OP potvrdzuje ako zástupca inej osoby, je oprávnený takúto osobu zastupovať.
A2. POSTUP PRI VYTVORENÍ ONLINE OBJEDNÁVKY
2.1. Pacient vykoná online objednávku konkrétnej služby prostredníctvom online objednávkového systému, ktorý je dostupný na: https://prevas.klinika-estetika.sk/.
2.2. Po výbere konkrétnej Služby bude Pacient po potvrdení objednávky s povinnosťou platby presmerovaný k platbe za objednané služby.
2.3. Po zaplatení kontaktuje Poskytovateľ Pacienta ohľadne dojednania konkrétneho termínu poskytovania objednaných služieb.
2.4. Po dohode Poskytovateľa s Pacientom o termíne poskytovania Služieb, Poskytovateľ potvrdí objednanú službu a konkrétny rezervovaný termín Pacientovi písomne prostredníctvom e-mailu alebo SMS správy na telefónne číslo, ktoré Pacient uviedol vo svojej Objednávke. Okamihom potvrdenia vopred dohodnutého termínu vzniká medzi Poskytovateľom a Pacientom záväzok na základe ktorého je Poskytovateľ povinný vykonať niektorú zo zvolených služieb a Pacient je povinný uhradiť Poskytovateľovi podľa podmienok uvedených v týchto OP dohodnutú cenu.
A3. CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY
3.1. Cena Služby je uvedená pri konkrétnej Službe v online objednávkovom systéme.
3.2. Platba za online rezerváciu sa uskutočňuje výhradne prostredníctvom platobnej karty, a to online cez platobnú bránu Global Payments Europe, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.globalpayments.sk/
A4. ZMENA A ZRUŠENIE REZERVÁCIE
4.1. Akékoľvek zmeny už potvrdenej rezervácie je možné uskutočniť u Poskytovateľa telefonicky na telefónnom čísle +421 910 006.
4.2. V prípade, ak sa Pacient na termín potvrdenej rezervácie nemôže dostaviť, je možné uskutočniť zmenu rezervácie a dohodnúť náhradný termín. Pokiaľ však Pacient požaduje zmenu rezervácie, ktorej zo strany Poskytovateľa nie je možné vyhovieť (z kapacitných alebo iných dôvodov), Poskytovateľ nie je povinný požiadavke Pacienta na zmenu termínu potvrdenej rezervácie vyhovieť. Pacientovi v takomto prípade nevzniká voči Poskytovateľovi nárok na náhradu škody, ani akékoľvek iné plnenie z dôvody neposkytnutia iného termínu potvrdenej rezervácie. Ak nedôjde k zmene termínu potvrdenej rezervácie, Poskytovateľ má voči Pacientovi nárok na kompenzáciu v súlade s nasledujúcimi bodmi týchto OP.
4.3. Pacient má právo bezplatne zrušiť termín potvrdenej rezervácie najneskôr do 48 hodín pred rezervovaným termínom. Zaplatená suma bude Pacientovi vrátená na účet z ktorého bola platba realizovaná, a to do 7 pracovných dní od termínu potvrdenej rezervácie.
4.4. V prípade, ak Pacient zruší termín potvrdenej rezervácie po lehote uvedenej v bode 4.3. týchto OP, t. j. neskôr ako 48 hodín pred rezervovaným termínom, Poskytovateľovi vzniká nárok na kompenzáciu z dôvodu rezervácie termínu pre konkrétneho Pacienta a nevyužitia kapacity rezervovaného a objednaného časového úseku pre iných pacientov, a to vo výške 50 % z ceny uhradenej Pacientom za objednanú Službu. Zvyšná časť zaplatenej sumy bude Pacientovi vrátená na účet z ktorého bola platba realizovaná, a to do 7 dní od termínu potvrdenej rezervácie.
4.5. V prípade, ak Pacient zruší termín potvrdenej rezervácie 3 hodiny a menej pred rezervovaným termínom, prípadne sa na termín vôbec nedostaví, Poskytovateľovi vzniká nárok na kompenzáciu z dôvodu rezervácie termínu pre konkrétneho Pacienta a nevyužitia kapacity rezervovaného a objednaného časového úseku pre iných pacientov, a to vo výške 100 % z ceny uhradenej Pacientom za objednanú Službu.
4.6. V prípade zrušenia potvrdenej rezervácie alebo nedostavenia sa na termín potvrdenej rezervácie v mimoriadnych prípadoch zo strany Pacienta (choroba, úmrtie, živelná pohroma), je Poskytovateľ oprávnený vzdať sa nároku na kompenzáciu na základe uvedenia dôveryhodných skutočností o príčine zrušenia alebo nedostavenia sa na termín potvrdenej rezervácie.
A5. ZODPOVEDNOSŤ A ZÁRUKA ZA AKOSŤ POSKYTOVANÝCH SLUŽIEB
5.1. Poskytovateľ zodpovedá za to, že poskytnutá Služba zodpovedá požiadavkám všeobecne záväzných právnych predpisov platných v Slovenskej republike, má akosť a vlastnosti vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov platných v Slovenskej republike, noriem ako aj akosť a vlastnosti, ktoré sú pre Službu obdobného druhu obvyklé.
5.2. Poskytovateľ poskytuje záruku za akosť materiálov a výrobkov použitých pri poskytnutí Služby, a to v trvaní 24 mesiacov, pričom záručná doba začína plynúť dňom skončenia poskytovania Služby, v rámci ktorej sa použili dotknuté materiály a výrobky.
5.3. Poskytovateľ zodpovedá za vady, ktoré vzniknú v dobe uvedenej v predchádzajúcom bode týchto VOP a sú spôsobené vadou materiálu alebo vadou v realizácii Služby.
5.4. Poskytovateľ nezodpovedá za vady, ktoré boli spôsobené:
5.4.1. mechanickým poškodením;
5.4.2. neodborným zásahom neoprávnenej osoby, odborne nespôsobilej osoby, ako aj Pacienta,
5.4.3. zásahom iného subjektu bez ohľadu na jeho odbornú spôsobilosť (iný stomatológ)
5.4.4. nevhodnou a nedostatočnou hygienou ústnej dutiny,
5.4.5. nedodržaním pokynov, odporúčaní a obmedzení stanovených Ošetrujúcim lekárom
5.4.6. neabsolvovaním povinných preventívnych prehliadok počas záručnej doby,
5.4.7. reakciou organizmu a zmenami organizmu v nadväznosti na poskytnutú Službu,
5.4.8. zmenou zdravotného stavu, vrátane vád alebo spôsobených športom alebo úrazom,
5.4.9. v dôsledku nesúhlasu Objednávateľa s liečebným plánom navrhovaným Ošetrujúcim lekárom
5.4.10. v dôsledku neposkytovania súčinnosti a neplnenia povinností vyplývajúcich z týchto VOP.

5.5. Pacient je povinný uplatniť si u Poskytovateľa reklamáciu problémov (vád), na ktoré sa vzťahuje záruka, bezodkladne po ich zistení, a to najneskôr do 9 pracovných dní od poskytnutia Služby, resp. bez zbytočného odkladu najneskôr do 9 pracovných dní po tom, ako sa o nich dozvedel alebo mohol dozvedieť, a to až do uplynutia záručnej doby podľa bodu 5.2. týchto VOP. Pacient je povinný oznámiť Poskytovateľovi vady:
5.5.1. v písomnej forme poštou na adresu Zubná klinika ESTETIKA, Mieru 282, 029 01 Námestovo, alebo
5.5.2. v písomnej forme v zalepenej obálke označenej REKLAMÁCIA, ktorú Zhotoviteľ odovzdá na recepcii Zubnej kliniky ESTETIKA, alebo
5.5.3. v elektronickej forme na emailovú adresu: klientservis@klinika-estetika.sk.

5.6. Poskytovateľ posúdi oprávnenosť a opodstatnenosť reklamácie uskutočnenej Pacientom do 7 pracovných dní od doručenia písomnej alebo elektronickej reklamácie podľa týchto VOP a rozhodne, či reklamáciu uznáva. Poskytovateľ posúdi vytknuté vady v rámci komisie, na ktorej sa zúčastňuje Ošetrujúci lekár, odborný garant Zubnej kliniky ESTETIKA, odborný garant zubnej techniky v rámci Zubnej Kliniky ESTETIKA zástupca Poskytovateľa. Pacient môže byť za účelom posúdenia opodstatnenosti reklamácie vyzvaný, aby poskytol potrebné informácie a vysvetlenia, a zároveň, aby sa v určenom čase dostavil do priestorov Zubnej kliniky ESTETIKA a umožnil overenie vytýkaných vád.

5.7. Na základe záverov komisie v zmysle predchádzajúceho bodu týchto VOP Poskytovateľ rozhodne, či reklamáciu prijíma a za vytýkané vady zodpovedá. Pri posúdení postupuje tak komisia podľa predchádzajúceho bodu týchto VOP, ako aj Poskytovateľ v súlade s týmito VOP. Poskytovateľ prijme reklamáciu a za vytýkané vady bude zodpovedať len vtedy, ak Pacient poskytoval súčinnosť a plnil si povinnosti uvedené v týchto VOP.

A6. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
6.1. Pacient v postavení Spotrebiteľa má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: klientservis@klinika-estetika.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým bola vybavená Pacientova reklamácia alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva. Ak Poskytovateľ odpovie na Pacientovu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Pacient v postavení spotrebiteľa právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
6.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
6.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
6.4. Pacient v postavení spotrebiteľa má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

A7. ORGÁN DOZORU
7.1. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, tel. č. tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
7.2. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie je Pacient v postavení spotrebiteľa spokojný s vybavením jeho podnetu alebo sťažnosti môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej

A8. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
8.1. Pri spracúvaní osobných údajov Predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 29.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
8.2. Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú upravené v Zásadách ochrany osobných údajov: ..........
A9. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
9.1. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každého odoslaného Kontaktného formulára, Objednávkového formulára a/alebo Zmluvy.
9.2. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a doplnenie týchto VOP, pričom ním upravené znenie VOP sa stáva pre Kupujúceho záväzným okamihom ich zverejnenia v Zubnej klinike ESTETIKA a na webovej stránke Poskytovateľa klinika-estetika.sk
9.3. Tieto VOP, ako aj všetky právne vzťahy vzniknuté medzi Poskytovateľom a Pacientom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
9.4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť 30.08.2023.

 

ČASŤ B) OBCHODNÉ PODMIENKY NÁKUPU TOVARU PROSTREDNÍCTVOM E-SHOPU ZUBNEJ KLINIKY ESTETIKA

Účelom tejto časti obchodných podmienok je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej. Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP zákonom
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito VOP a zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.

B1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Táto časť obchodných podmienok upravuje práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim súvisiace s predajom a nákupom tovaru na e-shope predávajúceho.
1.2. E-shop je internetový obchod, ktorý je dostupný v sieti internet prostredníctvom internetovej adresy prevas.klinika-estetika.sk
1.3. Predávajúci (dodávateľ) je osoba, ktorá prostredníctvom e-shopu ponúka na predaj tovar za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v týchto VOP. Je to osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý kupujúcemu ponúka alebo predáva výrobky a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok. Predávajúcim je DENTIVA, s. r. o., so sídlom: Mieru 282, 029 01 Námestovo, IČO: 36 384 861, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 11539/L.
1.4. E-mailová adresa Predávajúceho je: info@klinika-estetika.sk, recepcia@klinika-estetika.sk.
1.5. Telefónny kontakt na Predávajúceho je: +421 910 777 006.
1.6. Kupujúci je osoba, ktorá si prostredníctvom e-shopu Predávajúceho záväzne objednala tovar a s ktorou Predávajúci uzatvoril kúpnu zmluvu.
1.7. Spotrebiteľ je každá fyzická osoba, ktorá nakupuje tovary pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti, a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.8. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
1.9. Tovar znamená vec ponúkanú Predávajúcim k predaju Kupujúcemu prostredníctvom e-shopu.

B2. INFORMÁCIE O TOVAROCH A CENÁCH
2.1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivých tovarov v katalógu internetového obchodu.
2.2. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov.
2.3. Vplyvom technickej chyby v e-shope môže dôjsť k zobrazeniu kúpnej ceny pri tovare, ktorej výška nezodpovedá obvyklej cene za takýto tovar na trhu; v takomto prípade Predávajúci nemá povinnosť dodať daný tovar za zobrazenú kúpnu cenu, kontaktuje Kupujúceho a oznámi mu skutočnú kúpnu cenu daného tovaru a Kupujúci má právo sa rozhodnúť, či tovar za skutočnú kúpnu cenu prijme a pokiaľ sa tak nestane, ruší sa Kúpna zmluva od počiatku.
2.4. V e-shope sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia len v prípade, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

B3. PROCES UZATVORENIA ZMLUVY
3.1. Kupujúci realizuje svoju objednávku cez e-shop Predávajúceho.
3.2. Pri jednotlivých tovaroch sa nachádza ich špecifikácia a bližšie informácie. Informácie obsahujú údaje o charakteristike tovaru, vlastnostiach tovaru, dostupnosti tovaru, či podmienok jeho dodania. Kupujúci je povinný sa s týmito informáciami pred odoslaním jeho objednávky oboznámiť.
3.3. Predávajúci prostredníctvom e-shopu ponúka Kupujúcemu uzatvorenie Kúpnej zmluvy. Ponukou na uzatvorenie Kúpnej zmluvy zo strany Predávajúceho je zobrazenie tlačidla s označením „Dokončiť nákup s povinnosťou platby“ v užívateľskom rozhraní e-shopu.
3.4. Za bezvýhradné prijatie ponuky Predávajúceho na uzatvorenie Kúpnej zmluvy podľa týchto VOP zo strany Kupujúceho sa považuje kliknutie na dané tlačidlo s označením „Dokončiť nákup s povinnosťou platby“.
3.5. Kupujúci sa zaväzuje do príslušných textových polí v e-shope uviesť pravdivé a úplné údaje, najmä pravdivo vyplniť svoju e-mailovú adresu a identifikačné údaje (meno, priezvisko, bydlisko, telefónne číslo) a prípadne dodaciu adresu. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci bude ním zadané údaje dôvodne považovať za správne a úplné a nie je povinný a ani oprávnený zadané údaje kontrolovať.
3.6. Po vložení tovaru do košíka a pokračovaní k platbe, bude Kupujúci vyzvaný na poskytnutie údajov potrebných pre uskutočnenie objednávky.
3.7. Odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a bol oboznámený zo strany Predávajúceho o:
• hlavných vlastnostiach tovaru;
• celkovej cene vrátane nákladov na dodanie, dopravu;
• povinnosti Kupujúceho uhradiť celkovú cenu;
• dodacích podmienkach, lehote, do ktorej sa zaväzuje Predávajúci dodať tovar;
• podmienkach dostupnosti tovaru.
3.8. Zmluva sa považuje za uzavretú až zaslaním e-mailu Predávajúcim Kupujúcemu, ktorým dôjde zo strany Predávajúceho k akceptácii Kupujúceho objednávky alebo samotným e-mailovým potvrdením o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, alebo že bol tovar odoslaný.

B4. KÚPNA ZMLUVA
4.1. Uzatvorením Kúpnej zmluvy sa stávajú účinné nasledovné ustanovenia:
4.1.1. Kupujúci kupuje od Predávajúceho tovar, ktorý si Kupujúci zvolil a vložil do nákupného košíka v e-shope a Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť Predávajúcemu cenu, ktorá je uvedená pri zvolenom tovare.
4.1.2. Predávajúci má právo až do momentu odoslania tovaru Kupujúcemu od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za ostúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje aj konanie Predávajúceho spočívajúce v oznámení Kupujúcemu, že ním objednaný tovar nemožno dodať.
4.1.3. Spôsob zabalenia tovaru určuje výhradne Predávajúci.
4.1.4. Tovar je Kupujúcemu doručený:
• na adresu určenú kupujúcim v objednávke alebo
• osobným odberom v prevádzke Predávajúceho.
4.1.5. Voľbu spôsobu dodania tovaru Kupujúci vykonáva počas procesu objednávky tovaru.
4.1.6. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu náklady spojené s balením a doručením tovaru, a to vo výške uvedenej v danej objednávke počas procesu objednávky tovaru.
4.1.7. Cenu tovaru a prípadné náklady s dodaním tovaru podľa Kúpnej zmluvy môže Kupujúci uhradiť nasledovnými spôsobmi:
• bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho: SK38 0900 0000 0003 2052 4567;
• bezhotovostne platobnou kartou, a to online cez platobnú bránu Gloal Payments Europe, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány, ktoré sú dostupné na adrese: https://www.globalpayments.sk
• v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke Predávajúceho.
4.1.8. Pokiaľ niektorý zo spôsobov platby obsahuje informácie o nákladoch na prevedenie takejto platby, je Kupujúci povinný znášať náklady na prevedenie tejto platby, ktoré sú uvedené pri danej platbe.
4.1.9. V prípade bezhotovostnej platby bankovým prevodom je Kupujúci povinný uviesť variabilný symbol určený Predávajúcim.
4.1.10. V prípade bezhotovostnej platby je povinnosť Kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu splnená momentom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet určený Predávajúcim.
4.1.11. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej Zmluvy až do úplného zaplatenia kúpnej ceny za daný tovar Kupujúcim.
4.1.12. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar Predávajúcemu v  lehote do 30 dní od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Všetky lehoty pre dodanie tovaru uvedené v e-shope sú len orientačné a závisia od aktuálnej dostupnosti na strane dodávateľa.
4.1.13. Predávajúci zašle Kupujúcemu daňový doklad - faktúru v písomnej podobe, a to spolu s tovarom (t.j. pribalenú k tovaru).
4.1.14. Práva z vadného plnenia je Kupujúci oprávnený uplatniť u Predávajúceho v rámci záručnej doby na adrese jeho sídla a/alebo prevádzky. Za moment uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Predávajúci obdrží od Kupujúceho reklamovaný tovar.
4.1.15. Nebezpečenstvo straty, poškodenia a/alebo zničenia tovaru, ktorý je predmetom Kúpnej zmluvy prechádza na Kupujúceho, momentom prevzatia daného tovaru Kupujúcim.

B5. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
5.1. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej aj len Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“), a to v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak Predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
5.2. Spotrebiteľ má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a vyskúšať ho obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie vád, vlastností a funkčností tovaru.
5.3. Ak Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, je povinný oznámiť písomne číslo svojho bankového účtu pre vrátenie kúpnej ceny za tovar, ktorá môže byť znížená ak sú na to splnené zákonné dôvody.
5.4. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
5.5. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
5.6. V prípade, ak Spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný vrátiť ho v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak Spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v stave, ktorý nezodpovedá stavu, v ktorom bol Predávajúcim odoslaný, Predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je Predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená Spotrebiteľom za objednaný tovar.
5.7. Ak Spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, zrušuje sa od počiatku, ako aj každá doplnková zmluva súvisiaca s Kúpnou zmluvou, od ktorej Kupujúci odstúpil. Od Spotrebiteľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 a 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a došlo k úplnému poskytnutiu služby.
5.8. Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu alebo osobe poverenej Predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak Predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
5.9. Spotrebiteľ zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnostní a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si Predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
5.10. V prípade, že Spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa Spotrebiteľ uhradiť Predávajúcemu hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle § 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške a náklady, ktoré vznikli Predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu. Spotrebiteľ je povinný v zmysle tohto bodu uhradiť Predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od Kúpnej zmluvy.
5.11. V prípade odstúpenia Spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy je Predávajúci povinný vrátiť Spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bol informovaný o rozhodnutí Spotrebiteľa odstúpiť od danej Kúpnej zmluvy a vrátenia tovaru od Spotrebiteľa.
5.12. Spotrebiteľ je oprávnený použiť Formulár pre odstúpenie od Kúpnej Zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP.
5.13. Spotrebiteľ v súlade s § 7 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
• poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
• predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
• predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
• predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
• predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
• predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
• predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
• vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
• predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
• predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
• poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
• poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

B6. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
6.1. Predávajúci zodpovedá Spotrebiteľovi, že tovar je pri prevzatí bez vád. To neplatí ak je predmetom Kúpnej zmluvy tovar s vadami, ktoré je Predávajúci, ak sú mu známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mu mali byť známe, povinný oznámiť Spotrebiteľovi.
6.2. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, Spotrebiteľ má právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
6.3. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka iba súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
6.4. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
6.5. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má Spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
6.6. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
6.7. Ak obsahuje tovar vady, má Spotrebiteľ právo požadovať dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, alebo pokiaľ bol predmetom Kúpnej zmluvy tovar s vadami, ktoré Predávajúci, ak mu boli vady známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mali byť známe, oznámil Spotrebiteľovi. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti tovaru, môže Spotrebiteľ požadovať len výmenu danej súčasti tovaru; ak to nie je možné, má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
6.8. Ak Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, ani na výmenu jeho súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by zjednanie nápravy spôsobilo Spotrebiteľovi značné obtiaže.
6.9. Právo z vadného plnenia Spotrebiteľovi neprináleží, pokiaľ Spotrebiteľ pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo pokiaľ Spotrebiteľ vadu sám spôsobil.
6.10. Zodpovednosť Predávajúceho za vady tovaru sa nevzťahuje na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri tovare predávanom za nižšiu kúpnu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia kúpna cena dohodnutá, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí Spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
6.11. Ak je na tovar poskytovaná záruka, Spotrebiteľ má právo uplatniť zodpovednosť z vadného plnenia v záručnej dobe.
6.12. Na žiadosť Spotrebiteľa je Predávajúci povinný poskytnúť Spotrebiteľovi záručný list. Ak to povaha tovaru umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať Spotrebiteľovi doklad o zakúpení tovaru obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list.
6.13. Reklamáciu je Kupujúci oprávnený uplatniť na adrese Predávajúceho uvedených ustanoveniach týchto VOP.
6.14. Reklamácia tovaru, vrátane odstránenia vád daného tovaru, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie Zmluvy.
6.15. Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Predávajúci neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.
6.16. Predávajúci alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení danej reklamácie vyzve Spotrebiteľa k prevzatiu opraveného tovaru.
6.17. Nárok na uplatnenie práv z vád tovaru zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t.j. najmä pri používaní tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii k tovaru.

B7. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
7.1. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: info@klinika-estetika.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým bola vybavená Spotrebiteľova reklamácia alebo ak sa domnieva, že boli porušené jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na Spotrebiteľovu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, má Spotrebiteľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“).
7.2. Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR. https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
7.3. Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov.
7.4. Spotrebiteľ má právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

B8. ORGÁN DOZORU
8.1. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, tel. č. tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68.
8.2. Podnet na vykonanie kontroly, ak nie je Pacient v postavení spotrebiteľa spokojný s vybavením jeho podnetu alebo sťažnosti môže podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej

B9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
9.1. Pri spracúvaní osobných údajov Predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.04.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
9.2. Podrobné informácie o tom, ako zhromažďujeme, spracúvame a chránime osobné údaje našich zákazníkov pri využívaní našich služieb sú upravené v Zásadách ochrany osobných údajov: ..........
B10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každého odoslaného Kontaktného formulára, Objednávky a/alebo Kúpnej zmluvy.
10.2. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu a doplnenie týchto VOP, pričom ním upravené znenie VOP sa stáva pre Kupujúceho záväzným okamihom ich zverejnenia na webovej stránke Predávajúceho .................
10.3. Tieto VOP, ako aj všetky právne vzťahy vzniknuté medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
10.4. Tieto VOP nadobúdajú účinnosť 30.08.2023.

 

 

Späť do obchodu